Jestem w ciąży!
Co tak naprawdę się zmienia?

6 min czytania

Niby wiemy wszystko, a jak już jesteśmy w ciąży to nie wiemy nic…
Ta niepewność i zakłopotanie, znam z rozmów z Wami! Oczywiście stan błogosławiony zmienia wiele na różnych płaszczyznach w ciele kobiety, dziś skupię się na tym na czym znam się najlepiej – czyli na zmianach w Twoim ciele i trybie życia!

1. Czy mogę nadal biegać w maratonach?

Maratony na razie pożegnaj, ale nadal biegaj! Nie przerażające się że w zeszły weekend przebiegłaś maraton, nie wiedząc że jesteś w ciąży ! Twój organizm jest do tego przyzwyczajony. Ciąża to szok dla organizmu – aby przebiegała prawidłowo postaraj się, aby Twoje życie gwałtownie się nie zmieniło wraz z wiadomością, że jesteś w w stanie błogosławionym. Rozsądnie i progresywnie zmniejszaj obciążenie, więcej odpoczywaj i nie denerwuj się!

2. Uwielbiam rower co teraz?

Miałam pacjentki, które do 9 miesiąca jeździły na rowerze – czy widzę w tym coś złego? NIE Jednak jazda na rowerze to też inni rowerzyści i potencjalne zagrożenie. Ponadto Twój upadek, dziura w asfalcie, gwałtowne z jechanie z krawężniku, może stać się dużym problemem. Dlatego raczej odradzam, jeśli czujesz się bezpiecznie i jeździsz w miejscach sprawdzonych, pewnych to możesz spróbować.

3. Czy mogę podbiec do autobusu?

Jeśli robiłaś to wcześniej to pewnie że tak! Jeśli masz już bardzo duży brzuch, Twój organizm sam podpowie Ci, że to niewygodne, źle się czujesz biegnąc – ciąża to czas na sprawdzone rozwiązania z przed okresu 9 miesięcy! Ważne, aby nie dać się zwariować! Jeśli robiłaś coś dotychczas… rób to dalej! Ale z umiarem i ostrożnie.

4. Niedługo wesele przyjaciółki! Czy mogę tańczyć?

Pewnie ale niej pij wina, ani drinków! Obserwuj swoje ciało… Tańcz trochę mniej niż zwykle… I uważaj na innych! Taniec wprowadza nas w cudowny nastrój – co sprzyja pracy miednicy w ciąży, wybierz ustronne miejsce na parkiecie, aby nie zaliczyć przypadkowego uderzenia.

5. Boje się współżyć – czy zmiana pozycji, ruch nie zaszkodzi?

Skonsultuj się z lekarzem w przypadku wątpliwości – jeśli ciąża przebiega fizjologicznie, nie ma powodów do rezygnacji. Wybierz pozycję najwygodniejsza dla Ciebie!

6. Czy mogę kontynuować mój dotychczasowy trening?

To zależy… Odsyłam Cię do mojego wcześniejszego artykułu na blogu – jak ćwiczyć w czasie ciąży. Jednak idąc na skróty trening siłowy, kontaktowy, czy ekstremalny powinien być ograniczony. Ciąża nie trwa wiecznie!!! Dlatego jeśli nie trenujesz zawodowo, zrezygnuj z jazdy konnej, nart, czy ścianki wspinaczkowej na jakiś czas!

7. Słyszałam od koleżanki o rozejściu mięśnia prostego, nietrzymaniu moczu! Co mam zrobić, żeby tego uniknąć?

Najlepiej skonsultuj się z fizjoterapeutą uroginekologicznym. Kontrolowane rozejście w ciąży, zapewni Ci spokojny powrót do formy po porodzie. Często należy poddać ciężarną odpowiedniej terapii, zbalansować napięcia w organizmie, wykonać aplikacje taśmami Taping. To co możesz zrobić już dziś, to wstawaj przez bok! Nie napinaj brzucha! Unikaj ćwiczeń typu „brzuszki”. Ćwicz regularnie, dbaj o dietę bogata w witaminy, minerały i KOLAGEN, oraz dbaj o mięśnie dna miednicy.

Ciąża to niewątpliwie piękny czas! Jednak aby przebiegała sprawnie, miło i przyjemnie – ciężarną potrzebuje wsparcia!

Fizycznego jak i psychicznego! Nie daj się zwariować, weź głęboki wdech, niech Twoje otoczenie będzie grupa osób, które Cię zachęcą i będą wspierać, nie straszyć i oceniać. My kobiety znamy to uczucie niepewności pojawiające się podczas początku ciąży. Musimy sobie pomagać, aby ten czas był okresem w życiu, który będziemy dobrze wspominać!

Jeśli masz jeszcze jakieś pytania wątpliwości co można a co nie, co się zmienia, a czym nie warto się martwić napisz w komentarzu!
Jeśli chcesz więcej – polecam książkę „Przećwiczyć ciążę”! Świetna pozycja dla tych którzy chcą wiedzieć o aktywności w ciąży absolutnie wszystko!

Zostaw komentarz

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. Polityka prywatności Ok