Mama i dziecko! Ćwiczenia dla dwojga

6 min czytania

Czy kiedykolwiek słyszałaś o ćwiczeniach dla mam, na których jednocześnie mogą przebywać dzieci.

Pierwszy raz spotkałam się z tą formą jeszcze na studiach, kiedy nasza wykładowczyni opowiadała o takich zajęciach, których doświadczyła na Hawajach. Brzmiało egzotycznie jak same Hawaje … nie wyobrażałam sobie tego wtedy w Polsce. Minęło zaledwie kilka lat, a dziś możemy uczestniczyć w takich zajęciach w prawie każdym większym mieście.

Jak wyglądają taka aktywność w praktyce?

Mamy przychodzą na zajęcia z dziećmi – wiek nie ma znaczenia, chociaż najczęściej są to dzieci około 2/3 -12 miesięcy. Każda mama ma swoją mate i kocyk – który otrzymuje na zajęciach. Warto zabrać ze sobą swój koc, aby maluszek miał wygodny kąt. Jeśli przychodzisz z większym dzieckiem zabierz ze sobą zabawki. Na pewno się przydadzą, zwłaszcza jeśli dziecko będzie marudne. Prowadzone przeze mnie zajęcia „gimnastyka poporodowa” są bardziej wymagające. Koniecznie zabierz ze sobą buty. Jednak jeśli dopiero zaczynasz – zacznij od „pilatesu poporodowego”. Delikatne spokojne ćwiczenia przygotują Cię do bardziej wymagających zajęć, będą dobrym startem po porodzie. Podczas zajęć możesz ćwiczyć z dzieckiem (zwłaszcza jeśli troszkę popłakuje) lub sama – dzieci leżą wtedy na kocykach. Ćwiczenia z dziećmi mają również ogromne zalety – dzięki temu uczysz się prawidłowo podnosić dziecko, trzymać je podczas codziennych czynności, oraz jest to możliwość ćwiczeń nawet jeśli Twój maluszek nie chce Ci na to pozwolić i rozrabia.

Częste obawy

Mamy przed zajęciami często pytają mnie o przebieg zajęć, co jeśli dziecko zacznie płakać? będzie niegrzeczne? Głodne? czy zrobi kupę?!!! Zatem co wtedy ? Nic!!! jak zwykle je nakarmisz, uspokoisz, czy przewiniesz… pamiętaj to grupa dla mam i na pewno żadna z nich nie będzie miała pretensji o to, że Twoje dziecko jest głośno… zwłaszcza, że prędzej czy później jej maluszek też pewnie będzie troszkę popłakiwał. Na pierwszych zajęciach mama zawsze jest troszkę zdenerwowana nową sytuacją, (jeśli obawiasz się pierwszych zajęć możesz na początku przyjść sama a kolejny raz z dzieckiem) dziecko to wyczuwa i też jest rozdrażnione. Dlatego czasami potrzeba kilku spotkań, abyś Ty i Twoje dziecko oswoiło się z nowym miejscem i sytuacją.

Zalety zajęć

Ogromną zaleta tych zajęć jest to, że ćwiczysz pod okiem fizjoterapeuty, który oceni co możesz wykonywać, a co niekoniecznie Ci służy.

Kontakt z innymi mamami! To bardzo potrzebne – przed porodem byłaś w ciągłym ruchu teraz nagle jesteś prawie cały czas w domu z dzieckiem, przy okazji możesz porozmawiać wymienić się doświadczeniami, poradzić się w trudnych sprawach dotyczących dziecka. Możliwe że jesteś pierwszy raz mama! Wszystko jest dla Ciebie nowe a doświadczenia innych mogą być pomocne.

Szybszy powrót do formy, redukcja masy ciała, powrót do prawidłowej postawy, która w ciąży ulega zmianie.

Ćwiczenia mięśni dna miednicy, mięśni brzucha(pod kontrolą fizjoterapeuty), poprawa stabilizacji zachwianej na wskutek działania ogromnej dawki hormonów w ciąży i po porodzie.

I ostatnie to zadowolenie z siebie, dobra zabawa i wspaniały czas spędzony z Twoim dzieckiem! (Na zdjęciu mama Angelika z małym Kazikiem)

Kiedy możesz zacząć ćwiczyć

Ćwiczenia grupowe w standardzie są proponowane 6 tygodni po porodzie naturalnym, oraz 3 miesiące po cesarce. Możesz oczywiście uczestniczyć w tych zajęciach wcześniej, po wcześniejszej konsultacji z fizjoterapeutą, lekarzem czy trenerem zajęć. Więcej na temat aktywności znajdziesz w poniższym linku

Zostaw komentarz

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. Polityka prywatności Ok